FACEBOOK INSTAGRAM YOUTUBE OUTFITS FOTO

TIPS TIL Å BLI MYKERE I RYGGEN

For å få til needle blant annet, må man være myk i ryggen. Er det noe jeg har hatt problemer med, så er det akkurat det! Derfor har jeg begynt å tøye ryggen en del, og tenkte å dele noen tips til dere! Husk at dette er bare noen måter å bli mykere i ryggen på, det finnes mange flere øvelser. Disse øvelsene er mest til needle, bøye seg bakover i spagaten, bro og slike ting. Senere kan jeg lage et innlegg med andre typer ryggøvelser, for eksempel til å kunne sitte helt vanlig og bøye seg framover slik at magen berører beina.

Før du begynner å tøye, husk å :

  • Varme opp! Du må alltid varme opp før du tøyer - det er veldig viktig!

 

Stå litt unna en vegg. Stå på henda og prøv å få beina til å treffe veggen. Pass på, særlig om du er nybegynner, at du ikke står lenger unna enn at du vet du kan treffe veggen med beina.


Bro er en fin øvelse for ryggen! Det finnes litt forskjellige måter å komme seg opp i bro på, du kan for eksempel stå helt vanlig og bøye deg bakover til du treffer bakken med henda. Du kan også ligge på bakken og gå opp i bro, det gjorde jeg alltid før.

Hvis du ikke klarer å stå i bro, kan du stå med ryggen til en vegg (du kan holde deg fast i) og bøye deg bakover. Etterhvert som du blir bedre, vil du kunne treffe bakken med hendene! Det kan ta litt tid før du greier det, det er veldig ulikt fra person til person.


Denne her øvelsen er kanskje ikke for heelt nybegynnere, du bør være litt myk i ryggen før du prøver deg på den her. Om du ikke føler deg helt trygg på denne, kan det lønne seg å være inærheten av en vegg, slik jeg gjør. Ha albuene i bakken, og "dytt" beina oppover til du treffer veggen/bakken. Hvis du gjorde det inærheten av en vegg, bare går du nedover med beina til du treffer bakken. Haha, det er litt vanskelig å forklare, men du forstår sikkert når du ser på bildene over.

 

 

Hva syns du om tipsene?

Er du myk i ryggen?

Vil du ha flere slike innlegg?




52 kommentarer

Danijela Lane

01.05.2013 kl.16:06

hadde jeg så mye som prøvd meg på det der hadde jeg dæva! =P

Kaisa Elise

01.05.2013 kl.16:08

fine tips :)

Cecilia Catharina

01.05.2013 kl.16:11

Så bra tips :)

Cheerchrissy

01.05.2013 kl.16:11

Kjempefine tips

Susanne

01.05.2013 kl.16:13

Bra tips! :)

Anhthu Tran

01.05.2013 kl.16:13

veldig fine tips :-) er ikke så myk i ryggen, nei!

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:15

Danijela Lane: Haha :P

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:15

Kaisa Elise: Takk :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:15

Cecilia Catharina: Takk :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:15

Cheerchrissy: Takker :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:16

Susanne: Takk :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:16

Anhthu Tran: Takk! Bare å følge tipsene om du ønsker å bli mykere, men det er opptil deg :)

May-Teresa

01.05.2013 kl.16:20

wow, bra tips!

Stine Stokke

01.05.2013 kl.16:21

åh, takk for tipsene!

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:24

May: Taakk :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:24

Stine Stokke: Bare hyggelig! :)
oii så myk du er! takk for bra tips, er ikke så myk selv nei :p

miinemor

01.05.2013 kl.16:27

Gode tips! Du er utrolig myk!!

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:29

Marianne: Takk! Ligger en god del trening bak sånt, men øvelse gjør mester! Bare hyggelig :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.16:29

miinemor: Tusen takk :)

feern

01.05.2013 kl.16:34

oii shiiiiiit! du er sykt mykt! dritflink

Mathea Sophie

01.05.2013 kl.16:46

Oi!:o<3 Flink!

Stine-Mari

01.05.2013 kl.16:53

Bruker de to siste veldig ofte! får til needle på høyrebeinet mitt nå, så det funker :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.17:03

feern: Tusen takk! :)

heleneht

01.05.2013 kl.17:03

Guud så myk du er! Takk for tips:-D

Camilla Elise

01.05.2013 kl.17:03

Mathea Sophie: Takker :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.17:03

Stine: Så bra! Jeg får nesten til på venstre, funker hos meg og :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.17:05

heleneht: Takk, ligger mye trening bak! Bare hyggelig :)

justinmutaru

01.05.2013 kl.17:05

digger deg søta<3

stikk innom blogg min<3^^

Camilla Elise

01.05.2013 kl.17:09

justinmutaru: Åå, digger deg og <3

Rose & Royce

01.05.2013 kl.17:47

Wow. Du er myk. :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.17:54

Rose & Royce: Tusen takk :)

Ellen Lovise

01.05.2013 kl.17:56

Så utrolig gode tips!
fine tips! sykt du er jo myk

Camilla Elise

01.05.2013 kl.18:00

Ellen Lovise: Tusen takk :)

Camilla Elise

01.05.2013 kl.18:00

XFLWRPWR: Tusen takk :)

tbng

01.05.2013 kl.18:54

fine tips :)

Navn

01.05.2013 kl.19:04

Kjempe bra tips! Du er jo kjempe myk!

DINAAM - KOMMENTERER TILBAKE

01.05.2013 kl.19:05

Oi, glemte å legge til navn i kommentaren, kommentaren over er fra meg :))

solveigfjell

01.05.2013 kl.23:08

Så bra tips! :)

Camilla Elise

02.05.2013 kl.10:31

tbng: Takk :)

Camilla Elise

02.05.2013 kl.10:32

Navn: Tusen takk :)

Camilla Elise

02.05.2013 kl.10:32

DINAAM: Hehe, sånt skjer! Du la igjen bloggadressa di, så skjønte at det var deg :)

Camilla Elise

02.05.2013 kl.10:33

solveigfjell: Tusen takk :)
Fy fillern du er sprek! haha, det der hadde jeg aldri fått til :-)

søta <3

Camilla Elise

02.05.2013 kl.14:24

Takk! Haha :) fina <3

Malla83

04.05.2013 kl.15:44

Hvor mye trening ligger bak for å bli så myk? Jeg er stiv som en stokk etter mange fjellturer og løping... Tøyer aldri ut etterpå :( Fy skam! Har så lyst å øve meg på å gå ned i spagat,men er aaalt for stiv til det.. Hva kan gjøre for at jeg KANSKJE kan klare det engang? Eller er det ikke håp kanskje..

Camilla Elise

04.05.2013 kl.16:14

Malla83: Jeg har tøyet siden slutten av høsten i fjor, så ligger en god del trening bak. Fint at du har lyst til å øve deg på å gå ned i spagat!
Hvis du søker rundt på youtube etter "how to stretch for splits" eller "tøyevideo spagat" finner du mange bra tøyevideoer, med gode forklaringer. Hvor lang tid det tar å gå ned i spagaten varierer veldig fra person til person. Husk også at man alltid skal varme opp før man tøyer. Lykke til! :)

Camilla Elise

04.05.2013 kl.16:17

Malla83: En måte som også funker bra er å gå så langt ned i spagaten du greier, og prøve på nytt neste dag, så prøve på nytt dagen etter der igjen osv :)

Malla83

04.05.2013 kl.16:32

okei,takk for svar :)

Camilla Elise

04.05.2013 kl.16:36

Malla83: Bare hyggelig :)

Unknown

13.06.2013 kl.14:02

Dette var et flott innlegg fra deg. Synes det er bra at du informerer om at enkelte øvelser ikke er for nybegynnere slik som f.eks der du står i bro med albuene i bakken, som jo er en øvelse som krever tøying en stund for å klare. Det er bra du informerer om det slik at ikke folk "kaster" seg ut i det og ender opp med å skade seg...

Mitt tips til nybegynnere som vil øke sin fleksibilitet ved bakoverbøy (kalt backbend på engelsk) er å bruke den metoden som vises på nr7 i denne artikkelen: http://www.wikihow.com/Get-a-More-Flexible-Back Det er en veldig fin øvelse for de som er helt ferske i dette og fin å gjøre før man tar steget videre å prøver seg på broen :)

Men igjen, dette var et flott innlegg fra deg og er alltid fint å se bilder av myke folk. Håper du vil komme med flere tøyetips etterhvert :)

Jeg tøyer selv ryggen både i form av bakoverbøy og foroverbøy, og det er også viktig å kombinere de to. F.eks hvis man har tøyet mye foroverbøy (frontbend) er det viktig å etterpå tøye bakoverbøy...

Dette ble vist en noe lang kommentar, men det er fordi jeg er så interessert i dette hehe :)

Skriv en ny kommentar

hits